zaterdag 29 juni 2013

Even geen quiltbee ivm de zomervakantie.

Afgelopen vrijdag (28 juni) was de voorlopig laatste quiltbee... De Fonkel is gesloten in de zomervakantie, vandaar. Maar op vrijdag 23 augustus zijn we weer van de partij!
We hebben deze quiltbee weer kunnen genieten van een hoop gezelligheid, maar ook weer mooie creaties. Zo werd de allereerste quilt van iemand geshowd, deze was gemaakt omstreeks 1994... Alweer een hele tijd geleden. Het quilten zou ze nu anders aanpakken, maar haar stofkeuze zou toch wel hetzelfde blijven. Dat is toch mooi om te horen.
Er werd al geopperd dat alle dames van de bee hun eerste quilt eens zouden meenemen om te showen... Tja, je eerste quilt showen, een leuk idee! Echter, ik ben eind 2006 gestart met quilten door deel te nemen aan een beginnerscursus. Ik heb een tiental blokken af, maar tot een affe quilt, of überhaupt een affe top is het nooit gekomen... Wie weet maak ik hem toch wel eens af, maar ik kan nu al zeggen dat ik niet meer voor die stofkeuze zou gaan :-) Het is een lekker felle quilt, met diverse mooie prints, maar toch wel een beetje druk... Ik zal wel eens foto's opzoeken.

Mijn tweede (niet affe) quilt werd geinspireerd door Wendy Vosters... Ondanks het feit dat ik toen nog geen echte quiltervaring had, mocht ik deelnemen aan de heksen-workshop. Deze quilt wil ik echt nog eens afmaken, of opnieuw maken... Grappig is wel, de quilt was een postzegel... Toen was de waarde (of beter gezegd de prijs) van een postzegel nog 39 eurocent... Toen zou het snel overgaan naar 44 eurocent, dus we konden kiezen... Dit weekend verandert de waarde van de postzegel alweer, van 56 eurocent, naar 60 eurocent... De post wordt dus steeds duurder, en ook trager, zeker in de tijd van stakingen, maar gelukkig vond ik zojuist toch weer de nieuwe Patronenpost (www.patronenpost.nl) van Wendy Vosters in de brievenbus... Snel maar eens kijken wat voor moois er weer in staat!
Voor nu ga ik nog even verder met borduren. Door alle situaties afgelopen maand is mijn quiltblokje van juni blijven liggen. Hopelijk kan ik het weer inhalen, nu het officieel zomervakantie is!
Het zou leuk zijn om dit als affo te kunnen showen op de Quiltdag (12 oktober 2013)... Ik heb zoveel leuks voor die dag in petto... Ik heb de dames van de quiltbee gisteren weer even extra nieuwsgierig gemaakt, maar ik zal het hier ook even delen... Tijdens de quiltdag wordt er een exclusief collectors-item gepresenteerd (een echt hebbe-ding :-)) dat vanaf dan dus ook te koop is....

Dankzij een van de dames van de bee, heb ik nu voor beide meiden een mooi en handig speldenkussentje, dus zij kunnen alle siggies/ blokjes weer netjes en veilig opspelden ;-)
Verder mag ik weer een sponsor aan het lijstje toevoegen voor de Quiltdag.
Namelijk Creative Grids... Neem maar eens een kijkje op: http://www.creativegrids.com/
Mocht je ze (nog) niet kennen... Ze hebben heel veel verschillende, maar vooral ook hele fijne linealen en nog heel veel meer. Je kunt via de website direct bestellen!

Voor nu allemaal een hele fijne, maar hopelijk ook zonnige zomervakantie gewenst!

2 opmerkingen:

  1. Sabine, een hele fijne vakantie voor jullie allemaal en tot ziens in augustus.
    groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om die eerste quilts te zien.

    Alvast een hele fijne vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen