maandag 10 september 2018

Programma QD2018 en lunchwensen


Beste deelnemers van de QD2018,

Het tweede belangrijke bericht van vandaag ;-)
Over 4,5 week is het dan eindelijk zover, de 10e Quiltdag in Helmond. Hopelijk hebben jullie al ideeën voor jullie naambadge, of is de naambadge zelfs al af?! 

Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie uitvoering van de uitdaging, het maken van een zelfportret… Hoe zat het ook al weer? De deelnemers hebben vanwege het 10-jarige bestaan een speciale opdracht gekregen, namelijk het maken van een zelfportret op stof, de basis is een blokmaat van 20x30cm (liefst met ruime naadtoeslag) en uiteraard voorzien van de deelnemer haar naam en woonplaats, in realistische of karikatuur stijl, ik laat me verrassen! En de mooie/ origineelste/ opvallendste inzendingen maken uiteraard kans op een prijs. Alle blokken met zelfportretten worden dan verwerkt tot een quilt die op de 11e quiltdag getoond gaat worden...
Inspiratie voor het zelfportret vind je bijvoorbeeld via Amy Bradley designs Quilters Yearbook en Portretten International quiltmarket Spring 2018
Andere inspiratiebronnen zijn uiteraard ook welkom! Ik hoop veel creaties op 13 oktober in ontvangst te nemen, maar ook nasturen is een optie, dus leef je uit en ga deze uitdaging niet uit de weg ;-) Geef het gerust een feestelijk tintje ter ere van dit feestje! En ik wil zelfs de uitdaging wel aangaan om jullie te herkennen aan de hand van jullie zelfportret, maar toch stel ik het vermelden van naam en woonplaats zeer op prijs, want dan past het mooi bij de eerder gemaakte siggie-quilts, die eveneens voorzien zijn van naam en woonplaats. En dan is er ook geen discussie mogelijk over wie de maker is van een winnend zelfportret-blok ;-)

Wij zijn hier thuis enorm druk bezig met de voorbereidingen, denk aan het organiseren van alle spullen voor de goodiebags, de prijzen, al het papierwerk,de loterij en meer… Ook dit jaar zijn de unieke quiltdag Helmond-pins (te koop voor € 3,95 per stuk) en de quilt-/ handwerk-/ hobbytijdschriften en zelfs boeken voor de verkoop zijn alweer voor de dag gehaald. (Mocht je nog quilt- en/of handwerktijdschriften beschikbaar willen stellen, dan hoor ik het graag!)

Hierbij heb ik voor jullie het programma toegevoegd. 

Voor de “nieuwelingen” onder de deelnemers, zoals jullie in het programma kunnen zien is er een Show & Tell. Iedereen mag (maximaal) 3 werkstukken per persoon mee nemen om dan te showen. We hebben een uur lang tijd voor al jullie creaties, dus vandaar het maximum ;-)Het mogen quilts zijn, het mogen tops zijn, het mogen tassen zijn, het mogen naaldenboekjes zijn, wat je wilt! Alles is het showen waard, al zit er misschien een steekje verkeerd (wat waarschijnlijk niemand ziet!)…

Zoals het onderwerp van dit bericht ook al aangeeft, ik wil graag de lunchwensen van deelnemers horen.
Deelnemers ontvangen bij binnenkomst 3 bonnen waarmee ze drinken kunnen halen. Er is de keuze voor 3x koffie en/ of thee of  2x koffie en/of thee en 1 bon waarmee men een glaasje fris kan halen. Bij de bar kan men uiteraard gedurende de dag nog extra koffie, thee, water, (suikervrije) ranja en/ of fris bestellen tegen betaling.
Weet je, als deelnemer zijnde, nu al dat je GEEN frisdrank wilt, dan laat het me vóór vrijdag 28 september per email weten, dan zorg ik dat je bij binnenkomst 3 bonnen krijgt voor koffie/ thee (de optie frisdrank vervalt dan). 
Naast de 3 bonnen voor de drank, krijg je ook een bon voor een kop soep en een bon voor een broodje met een warme snack.
Ook broodjes met snack (of wellicht zelfs ham en/ of kaas) zijn daarna nog bij de bar te bestellen tegen betaling.
Bij de soep heb je de keuze uit tomatensoep (met vlees) of champignonsoep (zonder vlees).
Qua snacks heb je de keuze uit een broodje met een kroket of met een frikandel of met een kaassouffle.
Geef je het voor  meerdere mensen op, geef het dan aub per persoon (met naam) door. (wel/ geen fris, keuze soep en keuze snack)


Je lunchwensen moet ik uiterlijk vrijdag 28 september per email binnen hebben. Dit zodat de keuken haar voorbereidingen kan treffen. Na 28 september kan er niet meer gewisseld worden.

Vanuit wijkhuis De Geseldonk is het niet toegestaan om eigen eten en/ of drinken mee te nemen. Ik hoop op jullie begrip hiervoor.

Mocht je nog vragen hebben? Neem contact met me op!

Met vriendelijke groet,

Sabine Segers- van Esch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten