woensdag 25 september 2013

Quiltbee-tijd

Ik heb de afgelopen weken zovaak over de quiltdag geschreven, dat je bijna zou denken dat er geen quiltbee is geweest. Natuurlijk wel.
Dus ik heb ook een aantal foto's gemaakt, om aan jullie te laten zien.
Hieronder het effect van lichte en donkere driehoeken!
 
Waar een mouw-manchet wel niet goed voor is :-) Dus als je nog ongebruikte overhemden hebt liggen, je weet wat je er mee kunt gaan doen. Is ook leuk als cadeautje!

 

Een klein quiltje met heel veel stitchery erin verwerkt. Ik ben er zelf ook nog mee bezig, maar dan net iets anders en met andere stoffen :-)


De dames zijn weer druk bezig geweest met allerlei mooie creaties...
Wie weet zijn ze wel in het echt te bewonderen tijdens de quiltdag :-)





 
Maar naast het quilten en alle voorbereidingen voor de quiltdag, doen we natuurlijk ook nog andere leuke dingen, zoals een dagje weg...
 
Twee weken geleden (14 en 15 september) was het het weekend van het varken, dus ben ik naar een varkensbedrijf in Deurne en in Aarle-Rixtel geweest. Uiteraard allerlei varkens en biggen gezien, maar ook geaaid en geknuffeld. Ik kan niet wachten tot volgend jaar :-)







En een leuke snoeppot/ weckpot in de vorm van een varken gezien. Die staat dus op mijn verlanglijstje! (Mag zonder de snoepjes hoor :-)) Ik heb heb al gezocht op Marktplaats, maar helaas nog zonder resultaat. Ik heb aan een dame die aanwezig was bij het varkensbedrijf mijn emailadres gegeven, mocht ze er vanaf willen (of dubbel hebben) maar ik heb helaas nog niets van haar mogen horen....

 
In Toverland vermaak ik me ook altijd prima, ik ga in allerlei attracties, maar sowieso vind ik het park ook heel mooi. Dus altijd mijn fotocamera in de aanslag en dat kwam ook dat weekend goed uit, want ik had bij het water ook nog een mooie libelle gespot :-)
 


En tot slot weer even terug naar het quilten, want vorige week mocht ik deelnemen aan een workshop en daar heb ik deze geweldige pompoen gemaakt! Het was naaien met de hand, dus gelukkig kreeg ik wat hulp, want de tijd vloog om.
Ik ben er echt blij mee, en mooi op tijd voor Halloween :-)

 
Wie weet tot over 2,5 week op de Quiltdag in Helmond, of op de OEQC in Veldhoven.... Vergeet niet de leuke actie ivm het jubileum van het Quiltersgilde...
 
en anders tot de volgende keer :-)

1 opmerking:

  1. Altijd veel moois te zien op zo'n bee hé.
    Ik ga op zaterdag naar Veldhoven.

    BeantwoordenVerwijderen