maandag 13 september 2010

Met de quiltdames naar Grave...

Tijdens de zomervakantie was er geen quiltbee in de Fonkel. Enkele dames vonden deze periode wel erg lang duren en wilden wel een dagje met de groep naar een quiltwinkel.

Dus werd er een datum geprikt en dit viel samen met de openingsweek van An3nA in Grave.
Zo gezegd, zo gedaan en gingen we met een groepje van 10 dames en 1 heer (manlief ;-)) op pad. De stad zelf is ook de moeite waard om te bekijken, en je vindt er allerlei winkeltjes vol hebbedingetjes.
Al snel zagen we quilts hangen aan de lantaarnpaal en waren we op onze bestemming gearriveerd.

Meteen was de winkel van Andrina gevuld met dames.
Er was veel leuks te zien en degenen die iets kochten, mochten ook nog een lapje uitkiezen.
Ik ben met 2 mooie lapjes, 1 gratis lapje en 2 (andere) quiltsjablonen vertrokken.

Van de reis en het bezoek aan An3nA waren we inmiddels hongerig geworden, dus hebben we op een terrasje in de buurt geluncht. Aanvallen maar....
Ze lieten zich de broodjes goed smaken...
Ik had tomatensoep, maar die was wel erg gevuld... dus heb vooral genoten van het stokbrood en kruidenboter dat erbij zat.

Aan de overkant van de lunchzaak zat een karakteristieke snoepwinkel, dus ook even binnengekeken. Daar zag ik iets toepasselijks voor vandaag, dus zoete bijtjes (chocolade met honing?) meegenomen en uitgedeeld toen we onze wandeling vervolgden.

Toen zag ik daar een leuk trapje, leek me wel een geschikte plek voor een groepsfoto. En net toen we daar met z'n allen stonden, kwamen de bewoners aan. Het was blozen en lachen gelijk. Dus een beetje melige foto (alweer)...


Om de dag af te sluiten gingen we nog wat drinken in Wijchen... (later bleek het een excuus te zijn, maar wilden een paar dames naar de scrapbook winkel :-))
Ook in Wijchen werd er flink gelachen maar ook gesmuld van de lekkere gebakjes!

Op de terugweg reden we nog op/ onder een kleurige brug (foto's door de autoruit heen).

Moe ging iedereen weer naar huis, wetende dat 3 weken later wel weer gewoon bee zou zijn ;-)
Zo'n uitje is absoluut voor herhaling vatbaar!

Ik wil nog even mijn grote vriendin showen... Knorrie. Ze woont bij De Bundertjes in Helmond en we bezoeken haar zo nu en dan. Even werd er gedacht dat ze drachtig was, maar dat bleek niet zo te zijn helaas liet de dierenarts weten, dus mocht ik haar voeren...
Ze liet zich de aardappelen goed smaken...


En tot slot mijn nieuwste maatje voor in de keuken...


Ik hoop dat jullie ook allemaal kunnen terugkijken op een fijne vakantie, ookal liet het weer het geregeld afweten... Op naar een mooie nazomer/ herfst :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten