zondag 18 juli 2010

Halverwege juli...

Zo, de grootste inhaalslag qua blogberichten zit erop, maar we zijn net over de helft van juli en er zijn al 2 quiltbees geweest. Sterker nog, het is nu zomerstop tot 10 september in de Fonkel.

Maar voor de gezelligheid komen er een aantal dames van de bee op 26 juli bij mij thuis, ter ere van mijn verjaardag :-) Maar daar komt dus later pas een blogje over, want dat duurt nog een goede week...

De tuin was al helemaal zomerklaar op 1 juli, de eerste hazelnoten, sinds 2007, de prunus rood van de besjes, frambozen, tomaatjes etc:




En Elvis bewondert het allemaal vanuit zijn favoriete stekje, in de BBQ.

De bee van 2 juli:





Op de vrije zaterdag met Mickey naar de bossen gegaan om lekker te zwemmen, voorbij het Kapelletje van Binderen, waar we al bijna 2 jaar geleden trouwden...




Mijn eerste verjaardagscadeautje heb ik al in ontvangst mogen nemen, mooie kleurtjes he...
Komen vast goed van pas bij mijn McKenna Ryan quilts die ik (ooit) ga maken!

In Helmond was het afgelopen week zomerkermis, ben er welgeteld 3x geweest. Waarvan 2x met schoonfamilie... (Henry heeft 2 oudere zussen plus de aanhang.)
Ik heb een schattig varkentje als herinnering.

(Gewonnen door mijn schoonzus Wilma!) Ik ben 2x in een zweefmolen geweest, van 60 meter hoog... Erg mooi om Helmond en omstreken eens zo te zien ('s avonds en overdags!) Helaas ging het te hoog/ hard om mijn fotocamera er te gebruiken...

Als leuke afsluiter van de quiltbee (zomerstop) heb ik een nieuw projectje bedacht.
Na wat surfen onderstaande knopen gevonden bij: Grootmoeders Knoopendoos.
Je krijgt er erg goede service... zeker de moeite waard om eens te kijken, en ze hebben er vanalles!
En dit is het geworden:
Zomers toch???
In mijn volgende bericht schrijf ik over de bee van 16 juli (met foto's ;-)!)

2 opmerkingen:

  1. Nou uhh, hier dus ook veel te zien. Mooie foto's van de tuin en van al de quilts op de bee. Lief varkentje heb je gescoord (nou ja, je schoonzus dan....)
    En dat speldenkussentje...... hartstikke leuk (iets voor Jeannette? Moet hier ook maar eens komen kijken, ik zal haar eens roepen LOL)

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woah wat veel leuke foto's, dat speldenkussentje vind ik erg leuk. Maar waar hebben ze dat garen gekocht van McKenna Ryan, ik heb hier ook een patroon van haar liggen en dat garen zou er misschien goed bij passen.

    BeantwoordenVerwijderen