zaterdag 14 november 2009

Afgelopen vrijdag & zaterdag

Afgelopen vrijdag was het weer quiltbee in de Fonkel... Al de 10e keer sinds de oprichting op 29 mei 2009. Ook deze keer was er een hoge opkomst. Het is nog maar 2 keer dit jaar, na 11 december moeten we een maand wachten. Er waren al dames die zeiden dat ze wel bij mij thuis op bee wilden komen. Helaas gaat dat niet lukken...


Er werd weer flink doorwerkt en er was een hoop moois te bewonderen.
Een mooi speldenkussen van Trees, nog een Herfstquiltje van Marja, een kerstquiltje door een panel te versnijden van Ans en een quilt met huizen van Yvonne. Ziet u ook de rand van de huizenquilt?! De tijd vloog wederom!


Omdat het 11 december de laatste keer is in 2009 (net na de sint, net voor kerst) wil ik wel wat speciaals doen met de dames. Ik ga dus brainstormen over een klein workshopje/ projectje om die ochtend te doen. Deze ochtend ben je dan voor 6 euro klaar en heb je in principe alleen je potlood, schaar/ mes, naalden en spelden nodig. Aanmelden hiervoor is wel noodzakelijk!


Eens in de zoveel weken komen we met een aantal dames samen voor een "clutterbee", waaronder Inge, Erica en Erna. Deze zaterdag was het zover, met een speciale workshop op het programma, namelijk het maken van een hekwerk.
Ik had toevallig een mooi (roze) panel hiervoor gezien op internet en Jeannette heeft het voor mij in Frankrijk (?) gekocht.
Het panel had alleen een afwijkende maat, dus had wat extra voeten in de aarde.
Hieronder ziet u mijn panel en hoe het eindresultaat moet worden (ander panel als achtergrond)


Vervolgens mijn 1e poging om het panel te verlengen en hoe het panel uiteindelijk verlengd is.
De andere dames zijn meer ervaren handwerkers, dus gingen zij met carbon papier (door hen ook wel carbond papier genoemd :-)) aan de slag. Wegens tijdsgebrek en voorkeur voor het machinale koos ik voor overtekenen op vliesofix... Gelukkig had Ellie grote ramen, want het patroon is ongeveer 80 bij 60 cm. Het patroon heeft veel details, dus het is een behoorlijk nauwkeurig knipwerk.


Ter illustratie ook het hekwerk met het panel er onder. Het panel ligt nog niet op de goede plek en er moet nog meer uitgeknipt worden, maar zelfs zo ziet het er toch sprookjesachtig uit?!


Ik ben benieuwd hoe het de andere clutterdames vergaat en wanneer de eerste affo's geshowd gaan worden! Ik ga nog even verder met knippen.

Some pictures of the quiltbee yesterday at the Fonkel. We're planning to do something special at the last bee in 2009, at friday 11th of december. I'll think of a project and get the materials, so you just need your usual supplies. The costs are 6 euro then. You have to sign up to participate in this project.

Today (saturday) we've been working on a gateway-panel (probably not the right term)
It's based on the book Enchanted Views. Mine (the pink one) isn't ready yet, but I think it already looks enchanting :-)

6 opmerkingen:

  1. hallo Sabine wat ziet het er gezellig uit bij jullie bee.Ook het panel zal wel mooi worden als het klaar is bij ons op de bee is er ook iemand mee bezig maar dan geen hekwerk maar net of je door boomstammen kijkt we hadden het voorbeeld in woudrichem gezien was ook erg mooi.groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sabine
    het ziet er niet alleen gezellig uit maar het is ook gezellig.
    Dat ziet er mooi uit met dat hek werk veel werk ook denk ik .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor de mooie foto's van de vorderingen van je hekwerk. Ziet er al erg mooi uit. Die bee lijkt me ook heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk Sabine, dat is een heel werkje om een hek te knippen. Mooie site heb je trouwens. Gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sabine,
    Ik was bijna vergeten jou op mijn weblog te vermelden, maar heb mijn foutje snel hersteld en je staat er bij.
    Wat een leuke boel is het daar in de Fonkel en er komen allemaal reuze kreatieve dames, dat is tenminste te zien aan de foto's die ik steeds hier voorbij zie komen.
    De bee van gisteren was natuurlijk ook weer supergezellig en jij gaat hartstikke goed met je hekwerk! Ik voor mijn doen ook, heb al een beetje geappliceerd, maar laat pas wat zien als ik wat verder ben.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen