donderdag 20 februari 2014

Boeken-reviews voor Martingale


Iedere quilter heeft wel 1 of meer quiltboeken, en meestal is er in de boekenkast nog wel ruimte voor meer boeken J Ik zelf heb uiteraard ook diverse boeken en toch wel een redelijk aantal komt van Martingale Publishing/ That Patchwork Place… Tegenwoordig verkopen ze zelf ook e-books en omdat ik daar toch wel regelmatig mijn hart ophaalde, hebben ze me gevraagd of ik zo nu en dan enkele boeken van hen wil reviewen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen J. Helaas zijn het geen boeken voor in de boekenkast, maar plaatjes zeggen al een hele hoop!

 
Vandaag schrijf ik dus over 4 nieuwe boeken van Martingale/ That Patchwork Place een stukje voor jullie, want wellicht zit er een boek bij dat jullie op je verlanglijstje willen zetten.

Als je zelf ook tijd en zin hebt om boeken te voor Martingale…  Ga dan naar: http://www.shopmartingale.com/review-copy-requests.html

Hierbij mijn reviews van deze maand.
In dit boek vind je maar liefst 9 verschillende kinderquilts, geschikt voor stoere jongens en lieve meiden. Denk aan  een quilt met auto’s, cowboys, bloemen, vlinders en zelfs dino’s. Er staan ook 2 quilts in waar je tienermeiden nog steeds blij mee maakt.
 
Als je de foto’s ziet, krijg je al zin om in je stofvoorraad te duiken, zodat je ermee aan de slag kunt. Dus wil je een leuke  quilt maken voor een kind, met dit boek vind je vast wat geschikts!
Ook vind je handige tips en trucs in dit boek (“Quiltmaking Basics”). Succes gegarandeerd!


De voorkant van dit boek laat de stofjes zien die typisch bij de jaren 30 horen, de Aunt Grace, Feed Sack etc… Lieve kleine printjes… Maar mocht je meer van Civil War of juist felle prints houden, met deze patronen kun je alle kanten op. In dit boek staan namelijk 10 verschillende quilts, allen geïnspireerd door antieke quilts, waarover je ook iets meer kunt lezen in het boek.
Persoonlijk vind ik de “Barn Dance” erg leuk, maar als je meer van embroidery/ stitchery/ borduren houdt, dan moet je zeker eens naar de “Framed Butterflies” kijken!  Diverse borduursteken worden er gebruikt, maar je kunt er altijd een eigen draai aan geven.

En tot slot vind je in dit boek een mooie  grote quilt met Pinwheels, de “Hill Country Pinwheels”…  dat is een quilt waar je vast een mooi plekje in huis voor vindt!
De schrijfsters van dit boek hebben nog 2 andere boeken met quilts geïnspireerd op de jaren 30, dus dat is ook de moeite waard om te kijken of er een project voor je bij zit!



Ik heb inmiddels al een aardige verzameling van Jelly Rolls, maar tot nu toe heb ik ze nog niet gebruikt om een quilt van te maken. Dit boek gaat daar zekers te weten verandering in brengen. 




In dit boek staan maar liefst 18 (!!!!) verschillende quilts. Ook geeft dit boek enkele goede tips over achtergrondstoffen en hoe de quilts door te quilten. Het boek maakt onderscheid in quiltpatronen met rand en quiltpatronen zonder rand (zie de foto’s).





De quilts hebben een leuk optisch effect, dus prikkelend om naar te kijken. De “Ocean Waves” is mijn absolute favoriet!
En de “Night Sky” spreekt me ook heel erg aan.
Kortom, ik ga mijn Jelly Rolls maar eens voor de dag halen!
 

Als je een boek zoekt met daarin projecten om je eetkamer/ keuken een extra persoonlijk tintje te geven, dan is dit het boek wat je zoekt. Maar ook als je iets leuks wilt maken voor een house-warming of een braderie, dan heb je met dit boek de keuze uit 27 verschillende projecten. Van pannenlappen tot tafelkleden.

Er staat een leuke theemuts in, die geweldig is voor een gezellige Paasbrunch. De “Shattered Strips” tafelloper en placemats zijn ook erg leuk om te maken.

Verder staat er een “Coupon Keeper” in, echt iets voor de kortingsbonnen verzamelaars, zoals je ze wel op de TV ziet, maar ook gewoon een handig compact tasje om wat kleine dingetjes in mee te nemen of te maken voor een (klein-)dochter. Het project van de “Fridge Magnets”, roosjesmagneten van rickrack (zigzag)lint  is ontzettend leuk bedacht, die wil ik zeker eens in elkaar knutselen!







Alle foto's van bovenstaande boeken zijn overigens aangeleverd door Martingale en gefotografeerd door hun eigen fotograaf Brent Kane.

Hopelijk vonden jullie deze reviews leuk om te lezen… Als ik weer boeken mag reviewen, dan lees je daar vanzelf weer over, hier op mijn blog…
Als jullie nog leuke quiltboeken-tips hebben, of projecten hebben gemaakt uit een van de door mij gereviewde boeken, dan hoor ik het ook graag! 

3 opmerkingen:

  1. Wauw een echte recensente aan het worden ! Leuk om te lezen, ga zo door! Groetsels Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een professional! :-) Goed hoor xxx M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. er zit er eentje tussen die ik wel in mijn boekenkas wil.
    grt marleen

    BeantwoordenVerwijderen